Jag hann inte städa ordentligt. Hade velat säga hejdå till Linda. Och hade dessutom en begynnande förkylning på gång. Tankar om ifall detta var rätt, snurrade fortfarande i huvudet när jag körde de fyrtio milen på lördagen.

Så när jag kommer fram, finns det inte ens en madrass till mig att sova på. Väkommen. Vill ni ens ha hit mig? På frågan ”Hur är det” blev svaret ”Trött”. Innombords grät jag. Vad håller jag på med.

Första natten på jobbet var jag så trött att jag snubblade över trösklar och i trappor. Att jag höll mig vaken och vid registrerande medvetenhet till halv åtta på morgonen, förstår jag inte. Svettades, harvade igenom ett antal snorpapper, var konstant törstig och undrade samtidigt hur i hela friden jag skulle hitta överallt de första nätterna själv sedan. -Jag som trott jag fått ett stationärt distrikt, blev överraskad då det visade sig att det faktiskt var ett rond-distrikt jag fått. Nytt företag nya rutiner -ficklampshållare får man köpa själv! Annars är det mesta likt, fast olikt. Avancerade radio-apparater. Vissa saker är bättre, andra sämre. Svårast kommer definitivt att bli att hitta. Guds gåva till nyinflyttade väktare heter Taxikarta. Jag har varierat mig med att beställa en basker istället för keps.

Fyra dagar och det känns bättre nu. Inte bra, men bättre. Jag har fått en säng. Och en svart rullgardin så jag kan sova. Kläderna ligger inte längre i högar på sängen. De ligger under.

—-

Dagens upptäckt: På min ACTA tandkräm står det högst upp i rött ”Ny formulering”.
Så, hur säger man ACTA nu då?

