Jag bedömer efter fyra veckors research att Göteborg har ett jävla skitväder.

På min nya tandkräm står det Börja dagen med ett Stomatolleende. Väldigt självuppfyllande.

Inatt agerade jag som mänskligt inbrottslarm på ett företag som tillverkar snus. Ni förstår själva varför. Än så länge finns ingen teknik som slår den mänskliga förmågan. När jag tänker på det tycker jag att det är rätt otroligt att företag faktiskt betalar en rätt stor summa för att ha en människa sittandes och göra samma uppgift en övervakningskamera skall göra. Men människan har väl utöver själva övervakningssystemet också en ”åtgärdsfunktion” som få kameror och larm klarar av. Dock klarar jag bara av, till skillnad mot kameran, att vara registrerande i elva-tolv timmar.

Sedan har Svensk Fastighetsförmedling lyckats få Martin från ett läge till ett annat. Självklart antager jag att de menat vara underfundiga med sin slogan och tänkt den fungera på flera plan. Det gör den. Inte minst på det ekonomiska. Martin har haft mardrömmar om bostadspriser.
Kontraktet till En ljust och trevligt planerad lägenhet belägen i mycket lugnt och trivsamt område. ..//.. med en fantastisk utsikt över Göteborgs östra delar. ..//.. närhet till närbutik och pizzeria är påskrivet och vi beräknas få tillgång till den Trevliga lägenheten i början av december. Kabelgatan 39B heter adressen. Och efter att ha skrivit på ett kontrakt på nån miljon efter att ha varit och tittat på stället i en kvart så känns det behövligt att titta lite på den igen. Vi har fått låna nycklarna och ska titta på den idag.

Så ser min beskrivning över mitt liv ut idag, 14 november 2006. Exakt för fem år sedan gjorde jag följande notering på min Lunarstorm, arton år gammal;

Bäst Före. Ons 14 nov 2001 14:22
Man borde få jobb på någon matvarukedja, eller något forskningsinstitut där man testar matens hållbarhet.
Satt och funderade, när jag imorse, till slut drack upp mjölken som gåttut en vecka innan. Ni skulle bara veta hur länge mat håller sig, bara man behandlar den rätt!
Och strunta i bäst före-stämplingen! Förstår inte varför den finns. Vissa produkter går och blir dåliga långt INNAN bäst före-datumet ens inträffar, medans andra kan ligga och småmysa i skafferiet i flera år.

Mjölk är ett lätt exempel eftersom jag konsumerar rätt så mycket mjälk och är van med det mesta. Jag har till exempel fryst mjölk för att få den och hålla längre, men kom fram till att det var så jobbigt att tina upp den sedan.
Det tar hur lång tid som helst! Det är inte klokt. Och det som tinar först är vattnet,
om man nu har en utspädd liter -fryst, mjölk.
Så när man gladeligen häller av den trodda smälta mjöken för att dricka, så är det bara vatten. Hua. Men något som är bra med mjölk är att att den håller minsann längre än de fem dagarna ( någonting runt där) som rekommenderas på paketet. Konstaterade det senast i morse som sagt var.

En gång glömde jag mat i kylskåpet som jag fått av Alexandrias.
Det var potatisgratäng blandat med något kött. Hon hade liksom hällt allting som blev över i en burk och gett till mig. Självklart tackade jag och tog emot burken, och ställde in den i kylskåpet för senare bruk.
Jag hade nämligen redan påbörjat matlagningen då. Planerade att äta upp inehållet i burken nästa dag istället. Men ibland infinner det sig så, att man glömmer.
Och jag glömde burken. I en månad.
När jag väl upptäckte den igen, trodde jag självklart att den var dålig och möglig och tordes knappt öppna locket. Men när jag precis börjat hälla ut innehållet, insåg jag att det var ju för fasiken inget fel på den maten! Hur otroligt det en verkar så såg den varken dålig ut, eller luktade illa. Men jag ville inte provsmaka det i vasken. Faktiskt. Där förlorade jag en hel middag!

Jag har haft min Oboy i snart ett år, och även fast det är lite svårt att blanda med mjölken så går det helt ypperligt att dricka.
Jag har tre år gamla popcorn. Fast dom är faktiskt inge roliga. Man får ha dem i kastrullen flera dagar -minst- innnan de ens börjar poppa, och när de till slut är färigpoppade är de små, svarta, STENHÅRDA och smakar bränt.
Men de funkar ju, det är ju principen jag är ute efter.

