framsida

Adress

Baksida

– Ja hallå, det är Ragna.
– Varför svarar du inte när man ringer?! …Det är pappa förresten.
– Ja, jag hörde det faktiskt. Nej, jag och Martin är ute och går i skogen.
– Ute och går i skogen? Är ni ute och hugger ved då kan jag tänka?
– Nä, vi är ute och går på en vandringsled i Risveden. Det är rätt dålig mottagning, jag hör knappt vad du säger ibland.
– Jaha, nej jag bara undrade om du känner någon Conny Sandberg.
– (hjärnan kör igen hela adressboken) …Conny Sandberg???
– Ja, eller Eklund.
– Hrm. Nä… vad pratar du om?
– Du har fått ett brev här från en Conny Sandberg. Från Nyköping.
– Men. ?. För det första ska jag ha eftersänt all post hem till mig redan före jul och för det andra känner jag ingen Conny. Inte i min vildaste fantasi kommer jag på att jag någonsin känt någon Conny Sandberg. Nyköping? Men har ni öppnat brevet då, vad står det på det?
– Mamma trodde att det kanske kunde vara de där som du var ner till över midsommar-
– Men det var ju Linda , Stefan och Anders!
– Och det står inget mer.
– Va?
– Det står inget mer. Det är ett rött papper med din adress på. Från Conny Sandberg.
– Vaddå det står inget mer? Det måste det väl göra …jag fattar ingenting. Är det inget brev i?
– Det är ett rött papper.
– Nä, nu brusar det bara. Kan ni inte ta ett foto på det och maila så att jag får se det, för jag förstår knappt vad du menar. Så ringer jag en annan gång när jag inte är mitt ute i skogen.
– Ja, jag kan väl be nån av dem som sitter framför datorn hela dagarna att göra det. Så ska jag åka och hugga lite ved istället.
– Det låter som en bra idé. Vi hörs.
– Det gör vi. Hejdå.

