-Gör man med nån som inte kan vara omtänksam? Som inte bryr sig? Som råkar ta död på mina krukväxter för att han glömt att de inte kan stå på balkongen på vintern. Som slänger fryst räkbuljong som jag kokat flera timmar med räkskal och vin ”för att den inte hade nån lapp på sig” . Som använder mina strumpor för att han inte såg att det var mina. Som aldrig självmant köpt mjölk när den tagit slut, eller skriver en matlista. Som glömmer vart själv han lagt sin jacka. Som undrar varför jag inte talat om vart jag åkt, när vi dagen innan pratat om att jag måste handla. Som aldrig börjar med maten innan jag kommit hem, även fast jag bett honom och lagt fram fisken på diskbänken ”eftersom det stod fil på matlistan”. Doh! Som åker och hämtar sin kompis cykel istället.

Vafan gör man med sin pojkvän?

——————————-

23:26
Men det finns ingen jag tycker så mycket om som honom… hur gör man med sig själv?

