Har precis skickat in en fråga till Telias kundtjänst om varför det inte finns några 07 – riktnummer. Valde kategorin Fast Telefoni -Faktura. De hade ingen kategori för bakgrundsfakta/historik/värdelöst vetande.
Det finns ju riktnummer ända upp till 09 så varför har man hoppat över just 07? Riktnummer måste ju ha funnits bra mycket längre än mobiltelefons-nummer. Sparade Televerket 07 för att kunna ta fram och använda i framtiden? Som en Plan B eller hemligt vapen. 07 -lite förmer än andra. Eller har riktnummret 07 funnits men tagits bort?

Ni undrar säkert mest över vart jag får allt ifrån. Eller hur?
Martin brukar säga att resten av mina syskon verkar ju vara okej…

Emedan jag inväntar svar ska jag i alla fall gå och laga mat, sen åka till jobbet. Ikväll ska jag låsa Världskulturmuseet. Bland annat.

