Yes I came back alive last saturday. Though I slept twelve hours that night.

A full report of the journey Arendal Norway – Fredrikshamn Denmark will come. I just have to sort 600 photos, read my journal and repeat some of the technical language we used onboard, first.

Måste tyvärr hålla hur min segling var, lite till. Var tvungen att fråga om jag fick lov att lägga upp bilderna jag tagit ombord, först. Det var ok. Nu måste jag bara gå igenom de sexhundra också, läsa mina anteckningar och plugga lite namn på de olika tamparna jag dragit i under veckan som varit också. Så att allt blir riktigt.

Håll ut!

Smakprov/ while you’re waiting. Have a look at this:

svensker fik taesk

.

Rå på stormärsen / Yard on the large square rig

.

Förmärs- och förbram -segel / topgallant sails and topsails of the foremast

