Sommaren har gått otroligt snabbt.  Okej, sommaren är inte riktigt slut ännu och faktiskt så börjar min ledighet/semester på riktigt först nästa vecka. Men ändå, det är bara augusti kvar innan vardagens skola börjar igen. Fyra små veckor. Ett tecken är de sista jordgubbarna för säsongen som jag åt till frukost imorse.

This is what I had for breakfast this morning -the very last strawberries of the season picked all by myself. To that, the newspaper and a moomin-book by Tove jansson -Comet in Moominland.

Till jordgubbarna läser jag tidningen och Kometen Kommer av Tove Jansson. Samtidigt.  Jag har beställt fyra mumin-böcker och tycker de är precis lagom sommarfrukost-läsning.

Och det här, mina vänner, är Guds Gåva till jordgubbsälskaren. Snopparen. Ja, den heter så i vår familj i alla fall. Jag har faktiskt snott den hemifrån och den är sanslöst bra till hårt fastsittande blombottnar. Är det någon som vet vart man kan få tag i sådana här får ni gärna säga till, jag vågade bara sno med mig en hemifrån, och de verkar helt omöjliga att få tag på.

And this, folks, is… something I don’t even know what it’s called in Swedish, yet the most useful little picker there is for strawberry-lovers when it comes to remove strong stems.

