Halva 2010 har redan gått. Det har gått så snabbt att jag knappt hunit med. Hunnit med att redigera bilder eller blogga.
Året sprakade såklart igång med nyårsnatten. Martin och jag firade för första gången tolvslaget på vår balkong. Vilken utsikt!

I januari var det sanslöst kallt och sanslöst mycket snö. Jag åkte på ett snöigt studiebesök till Green Roof i Malmö.

Ingen villa bada.

Martin besökte mig i Lomma i mars, vi drack thé och åt efterrätt.

Jag sorterade tvätt. Och andra vardagliga ting.

Jag gick också på Arkiv-X fest, uppklädd till Special Agent Diana Fowley.

Arkivet var med i smart portfölj.

Och mulders älsklingssnacks. Och nån X att dricka till.

Det visade sig under frågesporten att de är många som har stenhård koll på allt i Arkiv X.

En grön marsvarelse, en Langley och nån från FBI sköter frågorna.

Är det Martin… eller är det, en alien??? Vinnande kostym!

Det blev maj och körbärsträden började blomma i Alnarp.

Åkte hem till Göteborg en sväng, mitt under soliga Göteborgsvarvet. Som för övrigt inte haft ett regnigt lopp på trettio år. Bra att veta om man vill planera in en solig helg. Planera den till Göteborgsvarvet.

Terminen på Alnarp gick mot sitt slut och vi fick äntligen planterade fyra av 10 utvalda paradrabbatter, som vi själva skissat fram under hösten.

Gustaf, Jacob och Johan ritar upp verklighet efter mall. Ett vulkanutbrott ska det bli.

…Det blev juni och skolavslutning. Jag åkte hem till Vrenninge på begravning. Mer vackert och stämningsfullt än sorgligt.

Och även om jag gick in i sommarjobb på heltid direkt efter skolan hann jag med kvällspromenader,

och åka till Mellerud för att gå på museum och bara koppla ifrån vardagen och omvärlden, utan internet, med sjön och skogen runt knuten.

Fler bilder kommer från dalsland i ett eget inlägg. Har jag tänkt.

Likaså ett eget inlägg från midsommar kommer, som sex månaders 2010 avslutas med. Den här gången på efterlängtat återseende i småland och Älmhult.

_________________________________

My half of 2010 in pictures.

