Ibland undrar jag om jag läser till rätt yrke. För inte ibland, utan mer jätteofta så känner jag att jag skulle vilja vara ledig från allt, allt vad skola heter -så jag verkligen hinner med det jag tycker är roligt att göra. Det jag brinner för. I någon vecka eller tre.

Det jag vill göra har ju inget med trädgård att göra. Inget alls faktiskt. Det har mer med fotografering att göra eller bakning, sticka, eller upptäcka saker. Och sy den där förbannat snygga klänningen jag köpte på loppis för mer än ett halvår sedan men som är lite för stor just nu. Träna ordentligt. Och sova. Guuuud vad jag skulle få sova -precis så länge som jag ville på morgnarna. Det vill väl alla i och för sig.

Men också, skulle jag vilja designa saker. Stolar, möbler, diskborstar och sånt. Inte bara sy om befintliga kläder utan sy helt nya. Göra snygga omslag till alla blandskivor jag har. Hjälpa folk med vad de ska ha på sig. Och hålla på med keramik.

Så ibland så funderar jag om jag verkligen är rätt ute med min utbildning. Någonstans har jag väl ett förnuft som säger mig att det är få förunnat att kunna leva på sin keramik. Vill jag leva på min fotografering -ja då måste jag bli bättre. Att många många utbildar sig till designers, men jobben är få. Jan Hedh bakar redan. Och kanske skulle jag inte vilja ha det som yrke. Mera att få hinna med det i vardagen.

Men ändå.

________________________________________

Existential questionings on Sunday morning.

