Så var man installerad i Västra Götaland igen. Men innan jag fyllde hela bilen med kläder och växter (fråga Martin som möttes av full bil i Göteborg) och körde hem, hann jag med att springa på second hand.

Och.

Titta vad jag hittade!

En illande röd sextiotals-dress. I otroligt bra skick. Det var klappande hjärta från första ögonkast.

Jag undrar bara hur de var skapta på den tiden,då jackan sitter som en smäck: emedan midjan på kjolen gör mig andlös. Det blir till att justera lite. Sen är det bara att promenera ut på stan!

Uppsyn: en som gör att jag liknar min mamma något sanslöst. Ursprungsmärkt, ja.
Dress: second hand
Äkta hippetunika: second hand i Dublin som jag kommer att sälja på tradera snart.
Sandaletter: Tradera
Och så håller jag ju något i handen. Det var mitt fynd nummer två! Som jag tänkte att ni skulle få se en annan gång.

_________________________________________

Another second hand bargain. And what a catch! Love at first sight, wonderful! And I made another find too -the thingy in my hand! Which I will show about soon.

