Officiellt så består min sommar av tretton veckor. Två av dem vigdes åt Norrbottniska fjäll. Åtta av dem… ush när jag räknade ut detta… kommer att gå åt till att jobba. Åkej -man är lite ledig under veckorna man jobbar. Men ändå.

Så förutom fjällen -vad har jag då gjort?

Jag hann åka från Skåne upp till till min brors student, om ni minns.

Jag lyckades, mellan jobb mer jobb, att åka tillbaka ner till skåne för att göra min första omtenta. Insekter och elaka svampar it was. Lite virus och bakterier likaså. Växtskydd som det heter i min bransch. Jag var inte särskillt engerad kring att plugga vid terminens slut, och inte heller inför omtentan på lovet -jag klarade mig med en hårsmån.

Såhär ser det ofta ut när jag skall plugga -mycket teckningar med färg. Annars lär jag mig inte. Alls.

Jag landande i alla fall mer permanent i Göteborg.

Där trängdes jag och Martin på spårvagnen…

För att sedan få trängas på färjan…

För att till slut få slippa, trängas längst ut i Göteborska skärgården.

Till exempel.

