Etiketter

,

On our way trough the desert. Completely on our own on the road. Bushes and trees flashes by along the roadside. Red dirt.

Air conditioner on the max. We’re so far away in the Australian outback that the radio have such a bad signal that you could barely hear which songs are broadcast. Still this piece of memory have this song attached to it.

_
Höganäs år 2000. Jag är sjutton år och på väg hem. Några timmar tidigare har jag visat upp min pojkvän inför mina vänner för första gången. Minns att det var rätt nervöst. Han bodde i Borlänge, och jag i Höganäs -sjuttio mil emellan. Vi pratade i timmar i telefon varje dag. Nu hade han åkt hem och jag har varit hos mina vänner på Långarödsvägen för att få veta vad de tyckte om honom. ”Du såg mycket mer vuxen ut med honom” sade Jessica. Kommer alltid att minnas den meningen. Kommer alltid att minnas vägen hem den dagen. Typiskt grått oktoberväder. Råkallt. Asfalten är blöt och det luktar höst. Det mjölkvita ljuset genom grå moln. Jag hade min cd-freestyle på. I’m on a plain med Nirvana.
Då på den tiden lånade jag mycket cd-skivor på biblioteket -hade inte råd att köpa några -bland annat Nirvanas Unplugged In New York. Och så fort jag hör någon av låtarna från den skivan minns jag den tiden starkt. Jag lyssnade på den skivan bara under den korta perioden, hösten 2000.

