Etiketter

, , , , , ,

Har du nån ohyra på dina krukväxter hemma? Vet du inte vad det är för lövträd du har på tomten? Hur man planterar pioner eller varför azalean dör? Passande växter för skuggigt norrläge? Vill du veta hur du ska beskära ditt körsbärsträd?

Från Skånedagarna 2011

Eller har du funderingar kring hur din trädgård ska se ut? Hur man får en snygg hörna i den torra delen av trädgården eller vilka växter som är tidstypiska för ett funkis-hus?

Då får ni gärna gå på Skånsk Trädgård -mässan i helgen! 1 – 4 mars. Där kommer jag och några av mina klasskamrater att sitta och ha rådgivning kring allting som gäller trädgård. Vissa av oss är inriktade på design och andra -som jag -på odlingsfrågor. Kom förbi och fråga mig vettja! Jag släpar med mig en hel hög kurslitteratur som hjälp.
Vi sitter alla i SLU’s monter nummer A06:34

______________________
I will be participating as a councellor at the trade fair ”Skånsk Trädgård” (Scanian Garden) this weekend in Malmö. So if you have any questions about gardening, choice of perennials or alike, pruning, propagation, garden design or else -come and talk with us students from SLU!

