Förra helgen tog jag med mig femtio näsdukar att snyta mig med, och hämtade ut mitt nya pass. Insåg att mitt gamla faktiskt hade gått ut.

Känns lite tråkigt att inte kunna använda mitt gamla pass med alla stämplar och visum i längre, men det nya passet är i alla fall riktigt snyggt! Någon har kommit med den eminenta idén att ha med en liten röd stuga!

Tydligen ligger stugan på Grötö, för så står det på skylten vid bryggan. Göteborg är också med, i form av Liseberg och sjömanshustrun!

Det gamla passet var mest fult randigt inuti -det här är ju mycket finare!
Jag upptäckte till min förvåning att Västerås är med i passet! Med det gamla kraftvärmeverket i förgrunden.

Vad jag ska med mitt nya pass, får ni se i april.

___________________
Picked up my new passport two weekends ago. Opposite my old passports design this one is much more fun -it’s all filled with pictures of Swedish cities! And the last page has a picture of the dream of many swedes -a red cottage close to a lake. In April you will see what the passport and me are up to.

