Brunchveteraner som Martin och jag är, har vi börjat tröttna på överflödet av kött och flott och avsaknad av gröna saker på de flesta bruncher vi prövat. Därför bestämde jag förra helgen att vi skulle göra en egen brunch hemma.

Dagen före hade jag varit till Lund och köpt grönsaker, nån korv, nytt färskt te på Tehuset Java och kalljäst vetesurdegsbröd från St Jakobs surdegsbageri. Som ni ser så råkade jag också få med mig två surdegsbullar från samma bageri.
(Tröjan är en herrtröja från Red Collar Project och kan bara tvättas i trettio grader :/ )
På vårt brunchbord hade vi mest grönsaker, frukt och blåbär. Jag invigde kvittensylten jag köpt på Skånsk Trädgårdsmässan också. Supergod!

När jag gick från bageriet dagen innan, kunde jag inte låta bli att gå in i affärn bredvid: Abrick macaronn. Det blev en cappucino, en viol och en hallon/rabarbermacaron!

Men alltså. Macaroner är sanslöst överskattade! De smakar mest sockrig marsipan och kostar tre skjortor för att de tar flera dagar att baka. Så det var nog sista gången vi köpte dessa hippa sockerpluttenuttar.
Sedan åt vi till ungefär såhär mycket blev kvar, drack te och spelade Draw Me Something mot varandra.

