En hel vecka har jag varit i Göteborg. Det var superkallt när jag kom och nu sitter jag på bussen till Skåne och svettas. Sommaren kom över en natt. Äntligen kunde jag inviga mina tunna turkosa byxor som jag köpte i Hongkong.

Jag skulle hem för att jag fyllde år. De bästa födelsedagspresenterna är nästan de som kommer några dagar försenade -de överraskar mest! Dagen  efter min födelsedag fick jag ett brev från Bali. Det var min syster som hade skickat en kulig ring till mig! Hon hann komma hem från Bali fortare än brevet, men det gör ju inget. Jag önskar bara att jag hade lite slankare pianofingrar!

Jag och Martin hann också gå och titta på sanslösa lökrabatter på Göteborgs Botaniska trädgård.

Jag köpte snyggaste matlådan. Med tanke på hur snygga matlådor brukar vara, är den här Miss Universum-Matlådan.

På tal om mat, så försökte jag efterlikna nudelsoppan vi åt i Hongkong. Det blev faktiskt ganska lyckat och gott, men det får jag nog tacka den szechuanolja jag hittade i mataffären. Köttfärs, svamp, pak soi-kål, jordnötter, rättika och prinskorv. Ni får jämföra med Orginalsoppan i sista inlägget om Hongkong som kommer snart.

Och så gick jag på bal i ljusrosa, tyll och pärlor. -I alla fall en liten sväng inne i provrummet på Beyond Retro. Himla synd man är fattig och feg student och inte vågar klä upp sig oftare.

___________________
I’m writing this post on the bus back to Scania/Skåne and above is my week in Gothenburg in Instagr.am pictures.

