Etiketter

, , , , ,

Äntligen kom det sol så jag fick pröva min impulsköpa klänning. Ofta brukar impulsköp aldrig löna sig, redan dagen efter kan man börja fundera över varför man köpte den där halvsnygga tröjjan, fast den var på rea.

Men jag är kär. Blev kär. När jag gick in på By Maarit bara för att titta, där hängde ju en rea-skylt. Och gick ut med den här Marimekko-klänningen/tunikan designad av Fujiwo Ishimoto.

Kukkula heter klänningen, mönstret Nurmikko, helt i bomull och med tillhörande skärp som glömdes på bild. Jag måste skaffa en underklänning så att jag kan ha den på vintern också, för finare mönster har jag knappt sett -jag vill använda klänningen jämnt!

Finally some sun so I could try on my newly impulse pubuy; this gorgeous Kukkula dress from Marimekko. I wasn’t supposed to buy anything, just have a look when I entered shop By Maarit. And how often do you fall in love with hastily bought clothes on sale? I seldom do, but now I want to wear this dress always!

