Jag har en bil.
Det är gammal och rostig och det finns inte mycket som är helt på den -nästan bara det som lagen kräver för att det ska vara lagligt att köra den. Som bromsar, framlyse, vindrutetorkare, bromsrör till exempel.

Under hela sommaren har bilen stått oanvänd och låst.
På väldigt väldigt länge har jag inte heller haft ett riktigt tanklock, bara en plastflärp jag tryckt fast i hålet innanför metalluckan.
I torsdags skulle jag åka och tanka min bil för första gången efter sommaren.

Länge stod jag och stirrade på det gröna tanklocket som dök upp bakom metalluckan och som satt i hålet istället för min svarta plastflärp.

Om någon granne, ovanligt annorlunda tjuv, älva, ovän eller tomte, vet med sig att de bytt tanklock på min bil utan att bryta upp metalluckan, får de gärna höra av sig; för jag fattar ingenting.

