Etiketter

, , , , , , , , , , , , ,

I helgen har jag drunknat i tyll.

Jag håller på att sy något. Ni ska få se sen.

Jag har också försökt pluggat så mycket jag haft lust till (dvs inte så mycket som man borde) på svenska äppelsorter. Jag ska ju nämligen kunna imponera med att i framtiden kunna avgöra äppelsort, bara genom att titta på ett svenskt äpple. Jupp. Tenta på tjuge äpplen, fyra plommon- och fyra päronsorter på fredag. Hejja mig.
Jubileum

James Grieve

Signe Tillish

Spartan

______________________________
Been drowning in tulle this weekend. I’m sewing something. I’ll show what you some other time. I have also -sporadically -studied twenty different kinds of Swedish apple types as there’s a test on Friday on the matter. I have to know twenty different sort of apples, four plum- and four pear-sorts just by the look. Wish me’ luck :/

