Jag älskar vintern lika mycket som jag gillar sommaren. Att vi har årstider i Sverige är underbart. Att folk beklagar sig över snö är för mig helt ofattbart, helst skulle jag vilja att det kom en meter snö i november, som sedan låg kvar fram till mars. Med tio minus på det. Ja, ni hör så förskräckligt! Men vi snö och tio minus blir allt ljusare och tystare. Vid tio minus skiner faktiskt solen oftare än vid fyra plusgrader -tänk på det!

Fast kanske borde jag klaga som alla andra. Därför att för en människa med så långt blodtryck som jag (trodde det skulle hjälpa med träning, men tji fick jag) är vintern en enda lång blå-finger period för mig. Kalla händer, kalla öron och kalla fötter, hela tiden. Att sitta still inomhus och skriva på ett examensarbete gör mig svinkall!
Så när det är några minusgrader ute så ser jag faktiskt ut såhär inomhus; yllesockor,fleecestrumpbyxor, tjocktröjja utanpå vanlig tröja, ibland en stickad tröja till ovanpå och pannband.
Yes!

I love winter. In my world there’s snow from October til March during wintertime. And I’m not complaining over the cold even though I’ll have to wear headband sitting inside writing on my bachelor thesis. And I’m not joking! Sometimes I wear double knitted wool sweaters! It’s my low blood pressure that makes it.

