Etiketter

, ,

Jag veeet jag borde lägga upp bilder från Italien!
Men å det senaste har jag sprungit på arbetsförmedlingen, åkt till på kompisträff i Båstad städatvättatdiskattränatlagatmatochnivetsåndanamåstesaker samt åkt hem till mina föräldrar en sväng. Jag har inte ens hunnit titta på italienbilderna :O
Men ni ska få något så länge.
Tadaa!
En sallad!

Det jag vill säga med den, är att såhär års är det nästan slajm att äta sallad i vårt land. Ett tips alltså. Att nästan all sallad man köper på påse är dåliga innan de ens nådde butikshyllan. Helt enkelt för att det är långt bort dit sallad växer just nu. Varenda gång jag köper lös sallad på påse så får jag slänga så mycket. Men det här är cosmopolitan-sallad. Den håller jättelänge i kylskåp. Längre än andra sallader på kruka till och med tycker jag. Så vill man ha en sallad som ska ligga på lut hemma tills man plötsligt behöver sallad – skaffa den här! jag tycker den är god om man strimlar den tunt. Den är inte beskt, men kan vara lite ”hård”.
Nej, den är inte ekologisk och den är ofta inte svensk. Det är inte många andra sallader på påse heller såhär års, så då tycker jag att det är rätt okej. Mest okej är väl att äta svenska rödbetor, potatis och palsternackor vid den här tiden på året. Men ibland, äter jag cosmopolitansallad också.

