I min enfald sitter jag hemma och skrattar draculaskratt, eftersom jag tror att jag lurar systemet när jag tittar på både Downtown Abbey OCH Sons Of Anarchy. VARANNAT AVSNITT. Jag tycker på nämligen att de är lika bra.
Företag gillar ju att kategorisera sina kunder och hur kunderna fungerar/kommer att fungera, så att de lättare kan rikta sina erbjudanden om inköp. Läste i ett Filtermagasin om att man redan håller på att ta reda på hur företag, samtidigt som kunden fysiskt år runt och shoppar – via ens mobiltelefons signaler – kan förutspå vad/vart en kommer att vilja handla.
Nånstans hoppas jag att det fortfarande är lite statistik inblandat. Att man fortfarande inte helt känner mig, utan måste ta till statistik – nivet  ‘vad är mest troligt statistiskt att den här personen gör, baserat på andra människor av samma typ’.
Då har jag fått för mig att just Downtown Abbey samt SoA är heeelt olika personkategorier och att jag nu förstör systemet lite. Vem är jag? Jag känner mig ytterst okategoriserad. Det känns mycket bra.

