Etiketter

, , , , , , , , , , , ,

En gång i tiden sparade man saker man gillade på internet, i BOKMÄRKEN. Sysslar folk ens med bokmärken fortfarande? Pinterest javisst men fungerar ju egentligen bara bra för bilder.
Jag försöker komma ihåg att spara sidor jag gillar som bokmärken: man vet aldrig när man kommer på – att det där roliga receptet på hemsidan som man inte kommer ihåg vad den heter nu igen – skulle man ju vilja pröva nu. Men hur hittar man tillbaka?
Nu råkade jag gå igenom mina mappar i Bokmärkeshanteraren. Många av länkarna fungerade inte längre. Men jag snubblade också över roliga saker jag sparat i min internethistoria, som jag nästan glömt:

  • YourWallpaper. Ett svensk företag som tillverkar motivtapeter av dina bilder/foton. Eller så väljer man en från deras egna kollektioner. Kanske inte billigt, men roligt.
    268023
  • Illustrationer från Alexis Van deer Haeghe.
  • Tatueraren Amanda Wachob. Om någon skulle få tatuera mig, då måste det vara Amanda Wachob. Sanslösa grejor och något helt annat än gemene man – tatueringar.
    https://www.instagram.com/p/BCTXhFFptzF/?taken-by=amandawachob
  • En matblogg jag glömt att jag läste.
  • Nerd Merit Badges. Köp en nördig badge (knapp/skylt/dekal – inget bra svensk ord i översättning!) eller låt dem tillverka en egendesignad skylt att ha på kappslaget.
    05_familyhelpdesk_large_1024x1024
  • Boktipset. Sidan ser inte ut att ha ändrat typsnitt eller design sen jag sist besökte den (2010. Och de borde verkligen göra det), men den uppdateras och fyller fortfarande sin funktion – att ge boktips!
  • The Pioneer Woman. En mat/fotoblogg då, med snygga foton av en cowgirl utanför Colorado Oklahoma, gift med en egen cowboy, barn, hundar och en massa kossor. Ree är lika duktig på att fotografera som att laga mat och nu har hennes blogg svällt ut och även blivit ett varumärke med egna produkter.
    dsc_2621
  • Jessica Hische. Fick en karriär av att illustrera och designa görsnyggt, det hon gjorde när hon prokrastinerade.
    01
  • Sleep Talking Man. Uppdateras inte så mycket längre (p.g.a. Adam inte pratar så mycket i sömnen längre), men arkivet sträcker sig över flera år. Adams fru spelar alltså in när Adam pratar i sömnen. Behöver jag säga att det är SJUKT roligt?
  • Paris vs. New york.
    le-matin-canvas
  • La cabane en l’Air. Skulle du vilja bo i en koja i ett träd? I Frankrike finns hemsidor för kojor i träd (kojan på bilden är alltså på riktigt)! Precis som vanlig hotell-uthyrning: du fyller i incheckning/utcheckningsdatum, om du vill ha frukost, lakan osv. Och så den där lilla grejen då att det är en KOJA där du kan välja: med repstege, bro eller en trapp. Jag ska banne mig försöka få till en semester i en fransk trädkoja någon gång i mitt liv! Här är ytterligare en fransk kojasajt: http://www.cabanes-dans-arbres.com/#0
    f62cddf72bf75c685912ce2abdc4a463

___________________

I just happened to go through old bookmarks of my web browser: links that I have been saving in many years. Do people even use bookmarks anymore? Kind of sad as some web pages don’t fit as Pinterest photos/savings and you actually tend to forget awesome pages you flow by surfing the net, and when you want to visit them again you wont remember the name or address. These are some of my saved links over the years that actually still are alive an kicking (six years e.g on the internet is a long time!) that I almost forgot I followed. My internet history!

