Vad är ditt guilty pleasure? Limpa med hushållsost. jag är liksom inte en sån. Jag är en sån som äter riktigt hemmagjort surdegsbröd med vällagrad ost jag ystat själv. Ungefär. Jag äter det också. Men en helt vanlig svennelimpa med smaklös ost på ibland …

Vad har du för äcklig vana? Biter på naglarna och att jag ibland rakar mig under armarna i duschen efter träningen (när det är helt tomt)(a big no no, jag vet).

Vad är det folk inte tror om dig? Att jag faktiskt kan blir riktigt riktigt arg och börja kasta saker. Jag gissar att många tror att jag aldrig blir arg, liksom inte på riktigt. Jag blir upprörd över många saker. Men sällan arg.

Vad är ditt problem? Att jag har lätt för att bränna ut mig. Troligtvis just därför att jag tål mycket. Jag blir sällan arg, klarar av stressiga situationer, klarar av att umgås med de flesta människor och samtidigt så bryr jag mig. Om människorna runtomkring mig, om min arbetsplats, om mina arbetsuppgifter, om hur det ser ut hemma, osv. Men det är i slutändan på bekostnad av mig själv.

Vad är ditt naturliga sinnestillstånd? Envist saklig, men ändå optimist. Fast kanske mer en realist.

Vad är du inte? Spontan eller känslosam. Önskar jag vore.

Vad är ditt mest använda kraftuttryck: Har många som inte bör skrivas ut här.
Svär egentligen för mycket för mitt eget bästa då man inte uppfattas så himla smart om man bara svär hela tiden.

Vad tycker du inte är jobbigt? Att säga vad jag tycker eller ställa många frågor. Tror att jag har upplevts som jobbig på föreläsningar då jag ställt frågor hela tiden. Att det kanske blir jobbigt för läraren exempelvis. Men, det är ju för min skull jag och läraren är på föreläsningen!

Vad ger dig energi? Bara vara hemma ifred och pyssla. Läsa böcker. Sortera grejor, allt från mejlboxar, foton jag tagit, till ren tvätt och saker på skrivbordet. Just grejen med att vara ensam och bara syssla med sitt är ett liksom ett krav. Och sist men inte minst ger det mig energi att träna.

Vad är gott? Ostbågar, Fazer choklad, våfflor, tacos, ramenudlar, riktigt bra hamburgare/dumplings/bibimbap, hemmagjord lakritsglass (GUD), nyplockade jordgubbar och väldigt väldigt mycket mer.

Vad har du missuppfattat? Att det är få som förstår varför de reagerar så som de gör. Känslan bakom alltså. Att man alltid alltid är mest styrd av just känslor. Till exempel att ”nu snoppade jag av den här personen för att jag blev faktiskt arg – arg betyder att jag blir ledsen, och jag blir ledsen för att jag alltid fick höra just den meningen när jag var liten och det gör ont”. Ungefär så.

Vad är jobbigt? Att gå upp på morgonen. Fruktansvärt jobbigt. Och en sådan befrielse när min psykolog berättade att forskning bevisat att hormonellt så finns det morgon- och kvällsmänniskor. Det är dumt att jobba emot sina hormonpåslag. Jag ska inte gå upp tidigt på morgonen.

Vad gjorde du nyss? Tränade cirkelfys på Friskis&Svettis och har precis duschat.

Vad är klurigt? Att försöka köra sitt liv i ett långsammare tempo när man är van att hålla ett högt tempo. Att acceptera att NEJ, allt det där hinner du inte. Du måste välja bort.

Vad ska du göra nu? Nu ska vi packa det sista inför vår Kroatienresa imorgon. Förhoppningsvis hinna titta lite på TV också och slappna av.

