Snodd av Sandra Beijer som vanligt.
1. Hur gammal är du om fem år?
Över tretti.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mig själv. Spenderade en timme med klassen idag, sen åkte jag hem.
3. Hur lång är du? 173 centimeter.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Tinker, tailor, soldier, spy. Ingen action. Sofistikerad. Jag gillade den.
5. Vem ringde du senast? Martin
6. Vem ringde dig senast? Martin
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
”Ok, antar att den kommer imorgon eller nåt sånt …”
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Hatar egentligen att ringa folk. Sms WTF.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Varken eller.
10. När såg du senast din mamma?
I somras.
11. Vilken ögonfärg har du? Var tvungen att kolla. Gröngula.
12. När vaknade du i dag? Har jordgloben på timer, den tänds sju.
13. Vilken är din favoritjulsång? White Christmas med Otis Redding
14. Vilken är din favoritplats? Till vardags sängen. I övrigt i en kohage en svensk sensommareftermiddag när solen börjar bli gyllengul.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Stormarknader med billiga saker. Kronan på människans skapelse liksom. Ger mig ångest.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Närmare vintern i Sverige (dvs mer norrut) och mina föräldrar.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Döden. Vet inte när jag insåg Döden, men den rädslan har haft olika uttryck genom åren. Som att vårt hus med hela familjen skulle försvinna ner i en jordbävningsspricka medan vi sov. Eller att Ebola-viruset skulle komma till Sverige. Hade sett på Tv att alla dog direkt av viruset. Det var jätteotäckt.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Mina vänner. På fikarasten i skolan i förrgår när vi pratade om framtida jobb.
19. Hur stor är din säng? Jaha. Det vill man veta alltså? En DUX 110 säng.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Macbook Pro och en stationär PC. Ska väl fasa över till Macen, men har så mycket grejjor på PC:n.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Vem sover med kläder på?
22. Hur många kuddar har du i sängen? En äkta dunkudde.
23. Hur många landskap har du bott i? Räknas landskap utanför Sverige? Kanske inte. Västmanland, Västra Götaland och Skåne län.
24. Vilka städer har du bott i? Usel fråga! Förutsätter att man måste bo i stan! Men vest vest -Göteborg, Höganäs, Dublin, Lomma. Men har också bott i Birtingaholt (Island) och i Öster Vrenninge. Sist men inte minst!

Göteborg.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Har så kalla fötter, hade gärna sagt barfota. Men vanligtvis tjocka yllesockor.
26. Är du social? Nej, jag är nog inte det. Inte till 100%. Behöver ensamtid.
27. Vilken är din favoritglass? Utan tillsatser. Grädde, mjölk, ägg. Plus hallon, choklad, honung eller så.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Får man säga våfflor? Eller semlor? Annars något med choklad i.

29. Tycker du om kinamat? Inte den försvenskade kinamaten. Dum fråga egentligen då Kina har sååå många olika kök. Jag menar, anknäbben jag åt i Shanghai smakade helt okej, det var inte det som var problemet …
30. Tycker du om kaffe? Ja, i glass och praliner.
31. Vad dricker du till frukost? Svart the som heter Mums Bums. Alltid and forever.
32. Sover du på någon särskild sida? På vänster sida.
33. Kan du spela poker? Typ sån poker som visas på Tv? Jovisst men det är ju verkligen sketatråkigt.
34. Tycker du om att mysa/kela? Trodde ordet mysa avskaffades 2012. Jag gillar att kramas.
35. Är du en beroendemänniska? Mjo, av träning, the och ostbågar.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Antar det.
38. Kan du några andra språk än svenska? Förutom engelskan är det dåligt. En peu franska och aðeins isländska. Tycker man kan förstå tyska från och till utan att ha läst tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Tack och lov nej.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Hellre en sjö.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder. Resor.
42. Äger du dyrbara smycken? Dyrbara… äger en hel hög med smycken. Frågan är om de är dyrbara. Har i och för sig ett bismarck-halsband som jag fick i studentpresent fast jag inte ville ha ett. Använder det aldrig.

Örhänget från Glitterfesten.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Tittar inte ens på Tv via datorn. Lyssnar hellre på P1. Spåket i P1 är bra.
44. Kan du rulla med tungan? Whot?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Martins kompis Oskar, för han bara säger det som faller honom in. Utan att tänka efter.
46. Sover du med gosedjur? Ja faktiskt. Eller nallebjörnen sitter på sidan iaf.
47. Vad har du för ringsignal? Jag har olika signaler för olika personer. Martin har en signal t.ex.. Då vet jag att det är han som ringer.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej. Men har köpt ett bebisplagg redan! Med traktorer på. Tänkte att, när jag får barn om hundra år så finns det säkert inga barnkläder med traktorer på.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Mina joggingbyxor.
50. Flirtar du mycket? Skulle va med Martin på fest i så fall 😉
51. Kan du byta olja på bilen? Aldrig gjort, men kan inte va så svårt. Bara krypa under bilen, hitta oljetråget och skruva av locket.

Glykolpåfyllning i Australien.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Bara blivit stoppad av Polisen för att jag körde i bussfilen. På jobbet. Bussfilen gjorde så att poliserna i vanliga filen fick rött …
53. Vilken var den senaste boken du läste? Läser Doris Lessings Den Femte Sanningen just nu.
54. Läser du någon dagstidning? GP, men inte nu när jag bor i Skåne.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Turistföreningen. Vill prenumerera på Modern Psykologi. Har inte råd.
56. Dansar du i bilen? Självklart. Sjunger högt med.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P1. Vinterpratarna med Fredrik Lindström som berättar varför vi firar jul. Jätteintressant!
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? ”8 april”
59. När var du i kyrkan senast? Himla bra fråga. När jag och Hulda såg Ryan Adams konsert i Johanneskyrkan i Malmö i höstas.
60. Är du lycklig? Nej, jag är nog inte det.

Fläckebo kyrktorn.